måndag 1 februari 2010

Köket so far

Det där evighetsprojektet som vi håller på med. Ja just det. Köket. Det borde vait klart för längesen men det är det inte. Men jag tänkte jag skulle ge er en liten sneakpeak på det. Det blir lite klassiska före-bilder. Men eftersom jag inte har några efter-bilder så får det bli undet-tiden-bilder. Enjoy!

Köket före:
Luckor i björk och bänkskivor i bok.
Det är inte så stort så de här två bänkarna är allt som finns. Och en köks-ö som vi ställt undan så länge.

Till vänster utanför bilden är diskbänken. Kylen har stått in till höger och man kan också se den meningslöst inbyggda micron.
Vad gillar ni den läckert gröna väggen vi hittade? Het eller hur?

Här har micke bytt luckor. Nuber har vi vita luckor. Snart ska vi knacka bort kaklet, byta bänksklivor och sätta i ny blandare och diskbänk.
Skafferi-dörren...
Micke in action framför nya väggen som jag byggt helt själv!
Diskbänken belamrad med målargrejer. Från blekt ljusgult till...
...det HÄR!!!!
Helt galen färg!

Färgen i dagsljus.
Och när vi ändå håller på så lägger vi in nytt golv också. Här har ni ett smakprov.
Förhöppningsvis blir det #fortsättning följer" till helgen. Vi ska fixa lite skåp, greja lite och få lite ordning. Kanske kan jag börja behandla bänkskivorna. Superfina i valnöt. Vi får se hur långt vi kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar