söndag 24 mars 2013

Söndagsslö och soffscanning

Micke är och tränar och jag hänger i soffan. Idag hade varit en perfekt dag för en långpromenad i solen. Om det inte hade varit för att jag hade gjort nåt med min fot. Det gör ont under foten. På trampdynan vid tårna. Och det är svårt att inte belasta där på en promenix...

Så istället sitter jag i soffan. På spisen står kvällens chili och kokar och i knät ligger datorn. Jag surfar på soffor. Igår bestämde vi oss för att dra igång en vardagsrumsmakeover. Vi är inte helt nöjda med hur vi har det just nu. Jag gillar visserligen vår soffa. Men kuddarna håller inte formen och det är skitirriterande. Soffbordet har vi haft i 10 år och bokhyllan nästan lika länge. Så ut med det gamla och in med nytt!!

Det finns dock ett problem. Micke kollar på ganska hårda och stela (men snygga) 50-talssoffor och jag på howardsoffor. Vi måste åka runt och prova, känna efter och förhandla. Det kan bli vårt påskmys. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar