tisdag 14 augusti 2012

Jag är inte redo!!!

Det där med att börja jobba innebär ju inte bara att man måste ta sig ur sängen och vara produktiv på dagarna. Det betyder oxå att man måste överge sina semesterkläder. Den där härliga outfiten man haft på sig när man gått hemma och skrotat i fyra veckor passar inte så himla bra på kontoret

Min semesteruniform har varit tights och linne. Varje dag! Det har varit långa, korta, nästan genomskinliga (det var ju inte så snajsigt. Men vem
Bryr sig när man ligger i soffan och har tv-seriemaraton?), fläckiga av färg.... You name it!

Så förra veckan när jobbet började så plockade jag fram byxor. Riktiga byxor med linning och gylf. Men OJ vad jag inte var redo. Så i protest har jag den här veckan tights och linne på jobbet. Dock hellånga, nya och ICKE genomskinliga. Och så en blus över linnet. Och idag har jag slått till med klackar oxå. (det är bröllop om några veckor så jag försöker vänja fötterna lite)

Jag är ser väl kanske inte ut som nån modeikon. Men vad tusan. Kollegorna är ju alla 60+ och inga modelejon direkt. Så jag tänker hänga kvar i mina tights så länge jag bara kan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar