lördag 30 juni 2012

Odlingen

När jag köpte mina odlingslådor förra året så skrattade Micke åt mig och frågade vad jag skulle ha dem till. Och jag kan väl medge att de såg lite trista ut förra året... Tomma. Övergivna. Ledsna. Men i år har jag sått rädisor, morötter, sugar snaps, jordgubbar, palsternacka och kryddor. Det började ganska blygsamt....





Men man kan väl säga att det har ändrat sig. Jag gissar att vi tackar det regniga juni för det...


Dessutom så har ärterna abörjat växa till sig och bli så långa att de lägger sig. Så någon form av spalje måste till. Men fy vad fula de är de där vanliga!! Jag hittade en vikvägg i pil för 99:-. Taget säger jag!!





Inte så dumt va?
Och om ni blir sugna på roccula så är ni välkomna hit. Det blev visst liiiiiite mycket...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar