tisdag 22 november 2011

Dränering och 4-åringars skiftande humör

Jag var i Nässjö efter jobbet idag för att hjälpa en bekant lite. När jag ändå var där så svängde jag förbi storebror och sa hej. De håller på att gräva upp trädgården för att dränera grunden. Been there, done that!!! Så här såg det ut då:








Fy fan vad skönt att det där är gjort!
Men det jag skulle berätta om var ju inte det. Det är hur en fyraåring kan gå från myspysig till arg och storgråtandes på mindre än en halv minut. Vi satt och pratade och Alice satt i mitt knä och mös. Tills hon ville byta till det vanliga tv-programmet som hon brukar se på kvällen. Men just ikväll valde hon att se en film istället. Och när hon insåg att hon missat det där vanliga programmet... Ja jag vet inte vad som hände. Men myset var som bortblåst och hon blev så arg. Och förtvivlad. Så mycket tårar... Det hela gick så fort... 4-åringar är härliga. De håller en på tå hela tiden så att man inte slappnar av allt för mycket...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar