måndag 25 oktober 2010

Micke o Mia drar till Thailand Del 5

Efter en vecka med sjukdom och rätt dåligt väder för att vara på solsemester så kom sista dagen på semestern. Och med den kom solen tillbaka. Det skulle bli en fantastisk dag och den skulle vi njuta av! Efter frukosten bar det iväg till beachen. Vi kan ju inte tillbringa två veckor i Thailand och inte bada i havet en enda gång... Så bechen blev det. Och när vi kom dit insåg vi ganska snabbt att vi hade gjort rätt i att hänga vid poolen. Det var rejält höga vågor. De flaggade rött och dånet från havet var utmattande. Men i havet skulle vi ju såklart. Och havet är härtigt. Men jag föredrar att bada när jag vet att alla delar av bikinin sitter kvar och gärna på plats när man kommer upp ur vattndet. Vågorna gjorde ju så att man hade fullt upp att hålla sig över ytan. Men under mitt strandhäng så hann jag se en beach-hunk...


Pilla med tårna i sanden. det här är dock mickes tår. Mina var fortfarande för bleka för att passa in i bilden.


Och eftersom det var sista dagen så såg vi till att sola så mycket vi kunde. Men det blev hett ganska snabbt så jag lade migunder parasollen och läste. Och lyckades bränna mig så in i he***te. Eller vad säger ni om det här?


Eller kanske mina rödvita ben? Vilket är snyggast? Vänster?


Eller höger??





Micke o Mia är röda ihop på rummet.


Sista kvällen tillbringade vi på restaurang two chefs. Tydligen var det svenskar som ägde det. Vi var dock inte speciellt thailändska. Jag smaskade på kyckling och tzatziki.



Och ingen semester utan oxfilé. Micke mumsade på chateau briand. Smask!!


Tidigt på morgonen hämtades vi från hotellet och vi inser att semestern faktiskt är slut.


Men trots sjukdom och lite halvtaskigt väder var vi nöjda och faktiskt ganska glada över att vara på väg hem.


Och när vi flög över Afghanistan på hemvägen så höll vi utkik efter läskiga terrorister. men allt vi såg var ett fantastiskt bergslandskap som var otroligt vackert.


Borta bra men hemma bäsrt? Absolut!!! Thailand var härligt. men vi åker nog inte tillbaka. Inte på väldigt länge iaf. Nästa tripp går nog till Grekland eller så. Lagom lång flygtur! Och helt fantastiskt härtigt det också. Men den resan är inplanerad först år 2018 eller så. Först ska vi göra klart en del husprojekt som inte riktigt är klara...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar