tisdag 21 september 2010

Micke o Mia drar till Thailand Del 3

den mesta tiden tillbringade vi ju faktiskt vid poolen. Det är ju synd att säga att vi "upptäckte landet". Men vi lämnade hotellets område några gånger.

Vi beundrade den fantastiska utvecklingen inom el-området... varför laga en ledning när man kan dra en ny?


En kväll åt vi middag på en restaurang precis vid havet. Boathouse hette hotellet och det var av modell finare kan man väl säga. Den här kvällen stod det hummer på menyn.


Vårt hotell låg längst in i en gränd. När man gick längs denna fanns det några små butiker och fyra eller fem massageställen. Efter fem, sex dagars ihärdigt ropande (madaaaaaaaaaam.... masaaaaaaage....) gorde vi slag i saken och tog varsin thaimassage i 60minuter för 50:-. Billigt men vi var ömma i kroppen i tre dar. Soft är ett begrepp thailändare inte känner till... Här har mickes härliga massage-tant. (Som för övrigt pillade honom på hans privata delar inte mindre än åtta gånger. Jo vi höll räkningen)


En annan kväll bestämde vi oss för att bli riktigt djärva och åka in till Phatong. kanske svänga förbi Håkan? Vi insåg att vi var väldigt glada att vi inte bodde där... Nattklubb och pingpong-show är inte för oss. Vi gick omkring och spanade lite, käkade middag och sen tog vi en tuktuk hem till lugna sköna Kata. Resan däremot var allt annat än lugn.


Micke försökte även fota själva resvägen. Det gick sådar kan man väl säga?


Alla pratar om att myggorna i Thailand är gräsliga. men det där med myggmedel är inget jag sysslar med. Så jag antar att jag får skylla mig själv.


Efter en dags solande eller slappande under parasollet så var vi inte helt klara med poolen. Direkt utanför vår uteplats fanns en liten soffa/trappsteg där man kunde sitta. Så en drink och en bok, sen var vi hemma. Dessutom hade de en trubadur-snubbe som kom och spelade i resturangen varje kväll mellan 17-23. Supermysigt med det i bakgrunden!!


Micke i en pool-pose...


Det där med lunch kändes ganska överskattat. Det var varmt och skulle man äta var man tvungen att antingen sätta sig i resturangen eller gå till baren och beställa mat. Det verkade alldeles för jobbigt de flesta dagarna. Men till slut hittade vi det perfekta. Nudlar och öl. Perfekt lunch! (minus ölen för min del. Det var inte gott i Thailand heller...)


Sen kom de inte så härliga dagarna... Jag var lite förkyld först. Tänkte inte så mycket på det utan jag tänkte att det går väl över. Efter ett par dagar så fick jag feber. jag tänkte att det är väl inte superbra att ligga i solen med feber (jag frös en del och kände mig verkligen inte pigg)så jag lade mig på rummet den dan och kollade på film och tog det lite lugnt. Efter middagen fick jag lite ont i magen men tänkte inte så mycket på det. Dagen efter kände jag mig fortfarande inte bra. Kände av febern ganska ordentligt och jag insåg att jag inte druckit speciellt mycket de senaste dagarna. På kvällen käkade vi pizza. Efter en tredjedel så börjar jag inse att jag måste ha en toa. jag åt en bit till och inser att jag kommer inte klara mig hela vägen hem så jag lånade resturangens toa... min mage var inte glad alls!Dessutom satt jag och frös fast det var närmare 30 grader ute. Den efterföljande natten var inte rolig... Några detaljer behöver vi ju inte gå in på...
Efter tre dagar med feber, fruktansvärt illamående och inte fått behålla ett uns av vätska började jag bli desperat. Jag fösökte få i mig lite vätskeersättning men det gick sådär. Så till slut hämtade Micke en läkare. han klämde och kände och lyssnade och frågade. Han lämnade fyra påsar piller. Jag tog mot illamående och koltabletter. Resten lämnade jag.. De verkade för läskiga...


jag åt ingenting på fyra dar. Och samtidigt som jag låg sjuk så blev vädret dåligt. Det regnade ne hel del och molntäcket var rejält tjockt. Men till slut bestämde vi oss för att vi skulle försöka ta oss till Phuket town för att gå på weekend-market. Min plan var att om jag fortsätter att inte äta så kan jag omöjligt behöva en toa. Magen är så tom som den kan vara just nu. Så det gick rätt bra. Micke däremot blev lite hungrig och vi slog oss ner där alla thailändare satt. Micke beställde nudelsoppa med kyckling. Det kan ha varit den godaste maten på hela resan. Och det kostade en tia! :-)


När vi kom hem den kvällen så lastade micke upp alla sina byten. han var nöjd över sina fynd!

1 kommentar:

  1. Hej tjejen!
    Ser verkligen ut att ha varit en toppensemester, förutom förkylningen då...
    Om det inte hade kommit en stor mage i vägen så hade vi nog också åkt innan jul men det får väl bli nästa höst istället, med bebben!
    Hoppas att du har kommit ikapp lite på jobbet igen nu, det är alltid lite kämpigt att komma tillbaka när man varit på semester...
    Kram

    SvaraRadera