tisdag 21 september 2010

Beep-test på arbetstid

Beep-test… Smaka på det ordet.

 

Låter det härligt??

 

Det är det INTE!! Men det är precis vad vi har gjort idag. På jobbet!!!!

 

För er som inte vet vad detta är så är det ett konditionstest. Man har två koner med ett visst avstånd emellan och en högtalare som ger ifrån sig pip hela tiden. Man ska springa mellan konerna och vid varje pip ska man vara vid konen. I början kan man gå snabbt men de där pipen kommer ju tätare och tätare och ganska snart måste man börja springa. Herregud… Springa? Jag? Det var lääääääääängesen jag gjorde det. Och det visade ju sig tydligt i resultatet.

Vi hade även styrketest och spänsttest. Inte direkt lysande resultat någonstans får man väl säga…. Men å andra sidan så borde mina resultat i januari (då ska vi göra samma sak igen) vara grymt mycket bättre. Om jag gör nånting som liknar träning vill säga… Jag sätter mitt hopp till nya Friskis o svettis i Vetlanda. Jag hoppas på att nya fräscha lokaler ska göra att jag blir träningssugen. Och visst spritter det lite i träningstarmen. Det är ju bara så tråkigt när man inte har tränat på så länge. Det hjälper inte att jag har en massa pep-snack i huvudet. De är ju för mina kunder när jag själv leder klasser. Det funkar inte så bra på mig själv… Hmm… Jag siktar på en smygstart på Friskis. Ni vet…. De minsta vikterna och korta pass på konditionsmaskinen. Jo… Så får det bli!

 

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar