fredag 21 december 2012

Kan jag ducka en andra gång?

För en vecka sen hade vi familjemys hos mamma och pappa med syskon och syskonbarn. Alla var överallt och det busades i hela huset. Ett tag satt Elsie hos mig och mös under en filt och så hade vi pusskalas. När Alice och Micke hade busat färdigt så mös de i en fåtölj. Alice bredde ut sig på mickes bröst och hade det jur härligt som helst. Bägge två halvt sovandes. Karl och Oskar hade fortfarande alldeles för mycket bus i kroppen så där blev det inte så jättemycket mys. Mest iPhone-spel och bus. Härligt det med.
Så till saken... Dan efter kräks Elsie. Och dan efter det så kräks hela familjen Grauf. Hej hej vinterkräksjukan!
Vi andra i familjen verkar ha klarat oss. Pjuh!! Med så mycket närgånget mys, bus och pussandes så var man ju redo för kräkfest. Men vi slapp.

Idag efter lunch började min kollega att må lite dåligt. Det blev inte bättre så till slut gick hon hem. Senare på kvällen fick jag meddelande på fejjan att både hon och hennes kille var i princip utslagna.
Så min fråga är.... Kommer jag klara mig? Eller kommer jag att tillbringa julen hemma på toan? Jag har gjort det förr och det är faktiskt inte så himla kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar