torsdag 5 juli 2012

Sport-bh-test

Efter oerhört lång och trogen tjänst börjar några av mina sport-bh:ar närma sig pensionering. Nån har gått sönder medan nån annan är tvättad så många gånger att resåren under bröstet inte längre är sig självt. Men det är okej. Den äldsta har nog funnits med i 8 år och periodvis tvättats tre gånger i veckan. Så det kanske inte är så dumt att fylla på med nytt.

Så står jag i provrummet med ett gäng olika bh:ar att prova. Eftersom boobsen är i storlek supersize så har jag plockat ihop fem olika modeller som ska vara stadiga, med rejäla axelband och allt vad det nu var. När man provar just sport-bh är det extremt viktigt att göra hopp-testet. Hur funkar toppen när man springer, hoppar och studsar? Sitter den skönt när man yogar eller skaver det nån söm nånstans? Man kan väl säga såhär... Jag kunde lika gärna springa toppless än med nån av de där. HELT VÄRDELÖSA!!!! En var okej om man ser på studsandet. Saker hölls på plats. Däremot var den så liten i ärmöppningarna att jag höll på att få cellskräck.

Det slutade med att jag köpte en likadan som jag köpte för 10 år sen och som jag fortfarande använder. Den är tight och ibland behöver jag assistans för att få av mig den. Men den sitter bra, har skönt tyg och sömmar och slutligen så vet jag att jag kan tvätta den 150 gånger innan den börjar bli konstig i formen.

Enda skillnaden är att den är rosa... Nej jag menar korall... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar