tisdag 19 april 2011

Myresjö byts mot Munksjön

Måndagen den 18:e april 2011 kan varit en av de bästa dagarna hittills. Det börjar med att jag lyckas ta mig upp ur sängen utan att snooza. STOOOORT kors i taket!
Sen kom lönebeskedet och det var härligt. Jag är rik som ett troll just nu. Men så har jag ju inte betalat några räkningar än. Om en vecka är jag antagligen lika fattig som vanligt...
Jag stämplade ut tidigt och åkte till jönköping... och skrev på ett avtal om ett nytt jobb. Den 23:e maj byter jag Myresjös lantluft mot utsikt över Munksjön! :-)
För att sen toppa dan ytterligare så sålde jag min gamla bil igår. Från första samtal till avklarad affär på mindre än en timme. Att jag fick städa bilen i panik och enorm hungersnöd känns ändå helt okej.

Det märkliga är att det nästan känns som att det här braiga håller i sig. Idag sa jag att jag måste köpa nya däck till bilen. Då visade det sig att vi har rabatt på det i Vetlanda. Tack för det Myresjöhus!!
På eftermiddan idag hade jag lite smått panik över en ritning som jag insåg att jag inte skulle få fram i tid. Då visade det sig att man flyttat kundmötet en vecka framåt. Tur för mig att jag slapp jobba hela natten!!
Sen toppar man allt med att skrapa fram 25 kr på triss.

Fy tusen vilka dagar!!!

1 kommentar:

  1. 25 kronor!!!!!!!!!!!!!!!!!!! WAOOOOO, grattis vilken dag. Du är go du. Ha det så bra på nya jobbet också. Snart måste vi väl ses, eller? ;-)
    // Jocke B

    SvaraRadera