lördag 27 mars 2010

Hälig vår-fredag och en bra jobb-lördag

Jag antar att det var fler än jag som märkte att det verkligen var vår igår? Micke hängde tvätt ute och jag satt i solen på lunchen. Sen avslutade jag hela den våriga dagen med en 50-minuters promenad när jag kom hem. det var fantastiskt skönt! Det var väldigt längesen jag var ute och gick över huvudtaget och ännu längre sen som jag kände att jag verkligen ville ut och gå. Men det var helt fantastiskt igår. Och det luktade gott också. Vårdoft!

Men just nu sitter jag på kontoret och jobbar. Och det funkar ganska bra måste jag säga. Jag har fått upp lite tempo och lyckats få undan lite grann iaf. men jag ska ju sitta här i tre-fyra timmar till så jag kommer nog vara nöjd med den här arbetsdagen.

När jag kommer hem ska det förberedas för grillning. Det har blivit lite lördags-tradition nu. Vi vägrar låta kylan hindra vårt grillsug. Så lite grill och lite rödvin. Så ska jag spendera min lördagkväll. Avundsjuka?? Det borde ni vara!! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar